Information
VÄLKOMMEN TILL BLÅ CUPEN 2023
Anmälan och Anmälningsavgift
Blå A och Blå B 1500 kr /lag
Blå C 1000 kr/lag
Inga ytterligare deltagarkort eller andra avgifter tillkommer.
Ska betalas inom 14 dagar från anmälan vid anmälan före 1 april och i samband med anmälan de sista två veckorna innan anmälans stängs. Sista anmälningsdag är 14/4.
OBS! Klasserna har begränsat antal platser och att de kan bli fulla INNAN sista anmälningsdag.
Blå Cupen kan vid få antal anmälda lag i någon av klasserna omfördela antal platser per klass. Detta kan göras innan sista anmälningsdag 14/4.
Anmälan är ej giltig förrän betalning registrerats. Antalet platser är begränsat. Mejla oss om ni vill ställa er i kö vid full klass.
För betalning följ instruktioner som medföljer i bekräftelsemejl. Cupen är sanktionerad av Svenska innebandyförbundet.
Hallar
Cupen spelas i Ribby Sporthall samt Åbyhallen som båda ligger i Västerhaninge. Mellan hallarna är det ca 10-15 min gångavstånd.
Mitt i mellan hallarna ligger Västerhaninge Centrum med tåg- och busstation.
Ribby Sporthall (Rib-A)
Adress: Nynäsvägen 3-5 (bredvid Ribbyskolan)
Parkering med app, första 2 timmar gratis
Åbyhallen (Åby-A)
Adress: Bokstigen 12, Västerhaninge
Parkering med app, första 2 timmar gratis
Incheckning
Sker i respektive hall innan er första match. Representant från arrangör finns på plats från kl 08:00.
Viktigt med incheckning så vi vet att ni är på plats och för att ni ska få era medaljer.
Mat / kafeterior
Båda hallarna kommer ha kafeteria med utbud såsom korv, kaffe, dricka, fikabröd, frukt, bars och godis.
Hamburgergrill kommer finnas utanför hallarna på utvalda tider.
Alla kafeterior är kontant- och kortfria. Cupens swish gäller i båda hallarna.
Matcher
Antal matcher = 3 per lag
Alla matcher i Blå A och Blå B spelas 2 x 15 min.
Alla matcher i Blå C spelas 2 x 10 min
Periodpaus 3 minuter
Samtliga matcher spelas utan resultat.
Inget slutspel
Timeout tillåts ej
Max tillåtna antal spelare i cupen och per match är 20. Max antal ledare är 5.
Blå Cupen står för uppvärmningsbollar
Vår målsättning är att varje lag ska få viss tid för uppvärmning på planen. Detta kan dock ej garanteras då händelse vi ej rår över kan fördröja spelschemat. Var därför beredda på att värma upp utomhus.
I övrigt gäller tävlingsbestämmelser enligt Svensk Innebandys regler och direktiv.
Domare
Klass Blå A och B döms av förbundsdomare.
Klass Blå C leds av matchledare.
Omklädningsrum
Lagen kommer få tillgång till omklädningsrum före och efter match.
Duscharna finns. Lämna inga saker kvar i omklädningsrummen.
Medaljer/pokaler
Medaljer till alla spelare. Dessa lämnas ut i samband med incheckning och delas ut av ledare till eget lag efter sista match.
Publik
Välkomna alla föräldrar, syskon, mor-och farföräldrar och ALLA andra som vill titta och heja!
Matcherna kommer ej att sändas.
Spelklasser
Samtliga klasser spelas på mindre plan med 4 mot 4 utespelare plus målvakt. Detta enligt Stockholm Innebandyförbunds seriedirektiv.
Blå A (rek.födelseår 2011/2012) Antal platser: Flicklag 4, Pojklag 4
Blå B (rek. födelseår 2012/2013) Antal platser: Flicklag 4, Pojklag 4
Blå C (rek. födelseår 2013/2014) Antal Platser: Flicklag 4, Pojklag 4
Blå Cupen förbehåller sig rätten att vid behov slå ihop två intilliggande klasser.
Dispenser
Klasserna har rekommenderad ålder utefter födelseår. Max två överåriga födda året över rekommenderat är tillåtna utan dispens. Tex i Blå A är rek födelseår 2011/2012 och då kan två spelare födda 2010 delta utan dispens.
Dispens för ytterligare överåriga spelare sökes via mejl till Cupledningen innan betalning görs. I dispensförfrågan ska tydlig motivering göras till varför dispensen ska godkännas.
Detta innebär ett eget ansvar att anmäla sitt lag på lämplig nivå då Cupens absoluta mål är jämna klasser och jämna matcher med rätt lag på rätt nivå.
Spelschema
Spelschema planeras att publiceras 28 april på sidan Spelschema.
Första matchstart både lördag och söndag är kl.09:00.
Om möjligt kommer samtliga matcher i samma klass att spelas samma dag
Blå Cupen förbehåller sig rätten att vid behov fördela om klasserna.
Spelarregistrering
Sker digitalt innan cupen.
Logga in på er sida och registrer alla spelarna som ska vara med (max 20 st) samt ledarna som ska vara med (max 5 st). Vid problem med att logga in kontakta oss på mail.
Kontakta oss
Mejla oss på blacupen@gmail.com
Från och med eftermiddag fredag den 5 maj kommer vi finns tillgängliga på vår Cuptelefon.
Karta